Hitta ditt framtida vårdjobb hos oss

Medicinskt ansvarig sjuksköterska, MAS

Luleå kommun, Socialförvaltningen söker MAS, medicinskt ansvarig sjuksköterska i Luleå


Luleå är norra Sveriges hjärta med storstadens utbud och småstadens närhet, universitetets kraft och näringslivets nytänkande. En riktig vinterstad med vita vidder och en somrig skärgårdsstad som toppar solligan år efter år. Luleå växer och vi blir allt fler Luleåbor.

Socialförvaltningen har brukaren i centrum och utgår ifrån socialnämndens vision "Meningsfullt liv i Luleå". Med kvalitet, engagemang, omsorg och förståelse ska vi, inom ramen för vårt uppdrag och gällande lagstiftning, tillgodose behov som uppfyller våra medborgares önskemål.

Socialförvaltningen är indelad i verksamhetsområdena Strategiskt stöd, Individ och familj, Vård och omsorg samt Stöd och omsorg.




ARBETSUPPGIFTER
MAS har både ett tillsyns- och ett utvecklingsansvar i verksamheten. Tillsynsrollen är självständig och MAS rapporterar direkt till nämnd och berörda tillsynsmyndigheter. I rollen ligger också att förebygga fel och brister och bidra till utveckling av verksamheten.

Som MAS har du både återkommande uppgifter och uppgifter som varierar över tid. De spänner över hela fältet, från operativt till strategiskt arbete och omfattar tillsyn, utredning, uppföljning och utveckling samt ibland projektarbete. Du är en nyckelperson i förvaltningens kvalitetsarbete och kommer att ingå i ett litet team bestående av MAR och kvalitetsstrateger som finns inom verksamhetsområde Strategiskt stöd. Vi är flexibla och tar ansvar tillsammans.

Kvalitetsarbetet syftar till att, ur ett helhetsperspektiv, gagna kommuninvånarna som mottagare av socialtjänstens insatser, service och hälso- och sjukvård.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har sjuksköterskeexamen gärna på magisternivå med inriktning mot exempelvis öppen hälso- och sjukvård, geriatrik eller psykiatri. Du har erfarenheter av kvalitetsledning, utredning och utveckling. Du har goda kunskaper i de lagar och avtal som styr hälso- och sjukvård. Det är meriterande med kunskap och erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård.

Dina personliga färdigheter är av största vikt. Du
•är drivande och åstadkommer resultat
•är en person med personlig mognad, hög integritet och förmåga till självständigt agerande
•är kommunikativ och pedagogisk
•kan arbeta både med struktur och process
•är analytisk och drivs av att arbeta med komplexa frågeställningar
•har en mycket god samarbetsförmåga, kan se olika perspektiv och skapa tillitsfulla relationer
•är intresserad av och vill ta ansvar för organisationens lärande och utveckling

ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns gemensamma värdegrund där Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens är ledorden.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet.

Socialförvaltningen begär att få se utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister vid nyrekrytering.

Du söker jobb hos oss via ett elektroniskt ansökningsformulär. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Har du frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV kontakta www.offentligajobb.se eller 0771-704 704.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Registrera intresse för jobbet

Arbetsgivare
Luleå kommun, Socialförvaltningen
Postadress
Rådstugatan 11
97185 Luleå
Besöksadress
Rådstugatan 11 97185 Luleå
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenkommelse.
Lön
Fast månads- vecko- eller timlön
Enligt avtal.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2015-11-29
Antal platser: 1